فرمانده ناجا گفت: رصد اينترنتي و آن‌لاين نيروي انتظامي چند سالي است كه آغاز شده و در قالب آن، شناسايي انواع آگهي‌هاي غيرمجاز در مواردي اعم از مسكن، ليزينگ و ساير مصاديق كلاهبرداري از مردم و همچنين شركت‌هاي هرمي در دستور كار است.

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه گردهمايي افسران رابط مبارزه با مواد‌مخدر كه در محل سازمان پليس مبارزه با مواد‌مخدر نيروي انتظامي برگزار شد، افزود: افراد متخلف از بستر اينترنت براي جرم و كلاهبرداري‌هاي وسيع به‌خوبي استفاده مي‌كنند، زيرا براي مثال روزنامه‌ها در اين زمينه ضوابط سختي دارند، بنابراين آنها به بستر اينترنت پناه مي‌برند چرا كه اساسا در حوزه اينترنت قوانين مشخصي وجود ندارد و كلاهبرداري‌هايي صورت مي‌گيرد.

وي ادامه داد: بر اين اساس، نيروي انتظامي در حوزه اينترنت رصد مي‌كند تا اقدامات پيشگيرانه را قبل از به دام افتادن مردم، از طريق شناسايي متخلفان و برخورد با آنها صورت دهد.

احمدي مقدم درباره مصاديق اجراي طرح گشت اينترنتي ناجا، بيان داشت: در قالب اين طرح علاوه بر شناسايي و برخورد با سايت‌هاي مستهجن، با انواع سايت‌هايي كه به قصد كلاهبرداري از مردم فعاليت مي‌كنند، برخورد خواهيم كرد.

وي همچنين عنوان كرد: البته اين طرح كه شيوه‌ها و مصاديق ديگري دارد با شدت ادامه خواهد يافت و در قالب آن، برخورد با سايت‌هاي مستهجن كه فرهنگ مردم را هدف قرار داده‌اند، نيز با جديت انجام مي‌شود، زيرا قطعا فرهنگ جامعه مهم‌تر از پول و مال جامعه است.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر در بخش ديگري از سخنانش از كاهش 25 درصدي مرگ براثر اعتياد در كشور خبر داد و اضافه كرد: درسال گذشته روزانه 9 نفر بر اثر اعتياد به انواع مواد‌مخدر در كشور جان خود را از دست دادند كه اين آمار در 2سال ماقبل 12 نفر بوده است.

اسماعيل احمدي مقدم افزود: در 2سال گذشته كه طرح درماني معتادان سرعت پيدا كرده، ميزان مرگ و مير ناشي از اعتياد نيز حدود 25 درصد كاهش يافته است.

رئيس پليس كشور درخصوص اجراي طرح جمع آوري معتادان خاطر نشان كرد: جلسه طرح ريزي موضوع انتقال معتادان به اردوگاه‌هاي اجباري كار برگزار و براساس آن از ابتداي خرداد جمع آوري معتادان ولگرد در تهران و سپس ساير شهرهاي كشور آغاز مي‌شود.

احمدي مقدم درخصوص برگزاري اجلاس افسران رابط مبارزه با مواد‌مخدر نيز اذعان كرد: اين اجلاس به‌صورت مرتب در سطوح مختلف و با هدف توسعه همكاري‌ها بين پليس‌هاي كشورهاي درگير برگزار مي‌شود كه در كشور با استقبال خوب كشورهاي عضو مواجه شده است.  وي افزود: افسران رابط شركت‌كننده در اين اجلاس آموزش‌هاي لازم را مي‌گذرانند تا بتوانند در زمينه تبادل اطلاعات و عمليات مشترك از اين تجربيات استفاده كنند.

وي تاكيد كرد: در حاشيه اين اجلاس كميته‌هاي تخصصي همكاري سه جانبه ايران، افغانستان و پاكستان كه در سال گذشته نيز برگزار شد، تشكيل مي‌شود و همچنين مركز تبادل منطقه‌اي و هدايت مشترك عمليات افتتاح خواهد شد.

هشتمين اجلاس بين‌المللي افسران رابط مبارزه با مواد‌مخدر ديروز (سه‌شنبه) با حضور افسران و كارشناسان مواد‌مخدر و نمايندگاني از 15 كشور همچون تركيه، پاكستان، افغانستان، عربستان‌، روسيه‌، انگليس‌، كانادا، يونان‌، فرانسه و تونس در تهران آغاز به كار كرد.