جنايتكار اسكاتلندي كه 17 سال قبل بعد از قتل يك دختر دانش‌آموز، به انگلستان گريخته بود،

پس از ارتكاب دومين جنايت در گلاسكوي انگليس به دام افتاد.

با اعترافات اين مرد راز 17 ساله جنايت در اسكاتلند گشوده شد.روز گذشته قضات دادگاه

دوندي اسكاتلند، پيترتوبين 62 ساله را به اتهام جنايتي كه وي 17 سال قبل مرتكب شده بود

به 30 سال حبس محكوم كردند.

 

در اين جنايت خونين كه در سال 1991 در فالكريك اسكاتلند رخ داده بود، پيتر توبين بعد از ربودن

دختر 15‌ساله‌اي به نام ويكي هاميلتون او را به خانه خود برد و بعد از ‌آزار و اذيت به قتل

رساند.

مرد جنايتكار، بعد از قتل اين دختر، جسد او را در باغ پشت خانه‌اش مخفي كرد و با

صحنه‌سازي‌ بسيار ماهرانه‌اي كيف مدرسه اين دختر را در نزديكي ايستگاه راه آهن شهر قرار

داد و وانمود كرد كه اين دختر نوجوان از خانه فرار كرده است.

با ناپديد شدن اين دختر، يكي از بزرگ‌ترين و پرهزينه‌ترين عمليات‌هاي جست‌وجوي پليسي

آغاز شد اما از آنجا كه هيچ اثري از دختر ناپديد شده برجاي نمانده بود اين تحقيقات با بن بست مواجه شد.

راز جنايتي كه فاش شد

فوريه 2006، در حالي كه 15 سال از ماجراي ناپديد شدن دختر نوجوان گذشته بود، پليس در

جريان پيدا شدن جسد زني جوان به‌نام آنجليكا كلوك در كليساي گلاسكوي انگليس قرار گرفت.

با آغاز تحقيقات پليسي براي كشف راز اين جنايت، ماموران بررسي‌هاي گسترده براي

شناسايي قاتل ناشناس را در دستور كار خود قرار دادند و مدتي بعد مشخص شد كه اين زن

جوان توسط يك مهاجر اسكاتلندي به نام پيترتوبين به قتل رسيده است.

با دستگيري اين مرد تحقيقات از وي آغاز شد و او سرانجام به ارتكاب اين جنايت اعتراف كرد.

در حالي كه بازجويي‌هاي پليسي از اين مرد ادامه داشت وي به قتل دختر نوجواني در سال

1991در اسكاتلند اعتراف كرد و گفت كه سال‌ها قبل هنگامي كه در اسكاتلند زندگي مي‌كرده

است دختر نوجواني به نام ويكي هاميلتون را به قتل رسانده است، با گزارش اين موضوع به

پليس اسكاتلند، مشخص شد كه اين ادعاي وي صحت دارد و به اين ترتيب راز يكي از

پيچيده‌ترين ماجراهاي پليسي اسكاتلند گشوده شد.

باگذشت يكسال از اعتراف مرد ميانسال به قتل دختر جوان، قضات دادگاه عالي دوندي روز

گذشته مرد جنايتكار را بعد از محاكمه به 30 سال حبس محكوم كردند.

قاضي لرد امسيل – رئيس دادگاه- روز گذشته در آخرين جلسه دادگاه خطاب به مرد جنايتكار

گفت: ربودن يك دختر دانش‌آموز، آزار و اذيت وي و سپس قتل او وحشيانه‌ترين و

غيرانساني‌ترين جنايتي است كه ممكن است يك انسان دست به ارتكاب آن بزند.

بعد از صدور اين حكم، خانواده دختر 15 ساله كه در همه اين سال‌ها در جست‌وجوي سرنخي

از سرنوشت دخترشان بودند به خبرنگاران گفتند: امروز عدالت برقرار شد، ما خوشحال هستيم

كه كابوس 17 ساله ما سرانجام به پايان رسيد، ما ديگر از رسيدن اين روز نااميد شده بوديم.

برای مشاهده مطالب بیشتر اینجا را کلیک کنید....